Strona główna Kontakt Dyrektor Wicedyrektor Sekretariat
 
    





1.   8.00 - 8.45   - 10 min
2.   8.55 - 9.40   - 15 min
3.   9.55 - 10.40 - 10 min
4. 10.50 - 11.35 - 10 min
5. 11.45 - 12.30 - 20 min
6. 12.50 - 13.35 - 10 min
7. 13.45 - 14.30   - 5 min
8. 14.35 - 15.20   - 5 min
8. 15.25 - 16.10

A   U   T   Y   Z   M jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka. Oznacza to, że u dotkniętych nim dzieci obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania we wszystkich obszarach rozwoju.
   Pierwsze symptomy autyzmu pojawiają się bardzo wcześnie, często już u kilkunastomiesięcznych niemowląt, ale zawsze są widoczne przed ukończeniem przez dziecko 3 roku życia. Choć autyzm można zdiagnozować już u bardzo małych dzieci, to często diagnozuje się go również u nastolatków, a nawet osób dorosłych. Nie leczony może prowadzić do bardzo głębokich zaburzeń funkcjonowania w późniejszym wieku.
    Warto pamiętać, że zaburzenia autystyczne mają bardzo zróżnicowany charakter, nie tworzą jednolitego obrazu co do symptomatologii i głębokości zaburzeń. Dlatego obecnie w literaturze światowej używa się określenia „spektrum zaburzeń autystycznych”.

 

ZACHOWANIE DZIECKA Z AUTYZMEM :

    • nie uczestniczy w zabawie z rówieśnikami,
    • lubi samotność,
    • bardzo rzadko się uśmiecha,
    • bardziej interesuje się kontaktem z przedmiotami niż ludźmi,
    • ma mimikę twarzy, która nie wyraża wielu emocji,
    • zazwyczaj unika kontaktu wzrokowego z inną osobą,
    • bywa nadpobudliwe i impulsywne,
    • nie reaguje na swoje imię,
    • często wpada w agresję bez wyraźnego powodu,
    • prawie wcale nie mówi,
    • wprowadza przedmioty w jednostajny ruch obrotowy,
    • kiwa, obraca się w jednym miejscu bez przerwy,
    • ma utrudnione kontakty z innymi ludźmi,
    • jeśli rozmawia - to na jeden temat,
    • jest nadwrażliwe na dźwięki i dotyk,
    • nie biega w podskokach,
    • nie ma spontanicznych odruchów.

     

       Nie ma dokładnych danych co do liczby osób z autyzmem w Polsce. Jednak przyjmując dane z badań epidemiologicznych przeprowadzanych w różnych krajach należy ocenić, iż w Polsce osób tych może być co najmniej 30 000, a nawet dużo więcej.
    Terapia pomaga osobom z autyzmem coraz lepiej orientować się w świecie i wykorzystywać własny potencjał.
        Osoby z autyzmem i ich rodziny spotykają się z brakiem zrozumienia dla ich odmienności . Zmagają się nie tylko z bodźcami czyhającymi na każdym kroku, ale też z ludźmi , którzy nie akceptują ich odmienności. Wierzymy, że aby zmienić świat dla osób z autyzmem, wystarczy zrozumieć. Zrozumieć trudności z którymi się zmagają. Zrozumieć odmienność. Zrozumieć, aby zmienić ich życie na lepsze.

    Pedagog Specjalny : A.Sroka


    Lapbook matematyczny w kilku odsłonach.

     
      
      
     


    26 lutego 2019 r.

    Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Powiatowym Konkursie Poezji Religijnej, zorganizowanym przez Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców w Libiążu w następujących kategoriach wiekowych:
    klasy I - III szkoły podstawowej
    1. Adrian Bandosz, kl. 1c
    2. Martyna Sałga, kl. 1c
    3. Małgorzata Pajer, kl. 2c
    klasy IV - VI szkoły podstawowej
    1. Aleksandra Brzózka, kl. 4b
    2. Martyna Chochół, kl. 4b
    3. Weronika Jasińska, kl. 5d
    Laureatką została Martyna Sałga z kl. I c zdobywając II miejsce i awansowała do Regionalnego Konkursu Poezji Religijnej, który odbył się 8 marca w Centrum Kultury w Libiążu, gdzie zajęła III miejsce.

    Gratulujemy!
    s. Łucja Kramarz CSS

      
      
      
     


    STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ
    SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 8 W TRZEBINI


    więcej TUTAJ


    REKRUTACJA

    Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Jana Pawła II w Trzebini
    rozpoczyna nabór uczniów na podstawie zgłoszeń do klasy I
    w roku szkolnym 2019/20
    /zamieszkałych w obwodzie szkoły/
    w terminie 04.02.2019 - 20.02.2019 r.


więcej TUTAJ

Co nowego u zuchów?



  zobacz TUTAJ




 
konieczniej przeczytaj TUTAJ


2 3 4
Wydarzenia - rok szkolny 2017/2018