KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8

Wielki sukces! III miejsce w Polsce!

W ramach projektu DSD realizowanego w naszej szkole uczniowie naszej szkoły brali udział w ogólnopolskim projekcie DSD pod patronatem Centrali Szkolnictwa Zagraniczego. W projekcie tym brały udział wszystkie szkoły DSD ( czyli ponad 50 placówce w całej Polsce ). Zadaniem każdej szkoły było stworzenie projektu pod ambitnym tytułem:

Entscheidungsfreiheit - 100 Jahre Frauenwahlrecht in Polen, Deutschland und Österreich - stulecie nadania praw kobiet w Polsce, Niemczech i Austrii.

Nasi uczniowie tj. Nikola Marcisz, Weronika Ziętek, Iga Kołodziejczyk, Marlena Biśta oraz Hubert Franczyk pod opieką pani Agnieszki Pudzianowskiej nakręcili film, który

zdobył III miejsce w Polsce. Dzięki ciężkiej pracy osiągnęliśmy niewątpliwy sukces. Dodajmy, że żadnej szkole w gminie ani powiecie się to nie udało. Więc jesteśmy WYJĄTKOWI :)

Chcieliśmy serdecznie podziękować osobom, które pomogły nam i przyczyniły się do naszego sukcesu:

Pani Dyrektor Ilonie Ptak za udostępnienie nam swojego gabinetu, abyśmy mogli nakręcić w nim część filmu.

Joannie Krzemień za podsunięcie pomysłu nakręcenia filmu.

Agnieszce Weidemann za przygotowanie i udostępnienie pracowni chemicznej, to tylko dzięki Niej możliwe były doświadczenia chemiczne pojawiające się w filmie.

Małgorzacie Ropce za wypożyczenie strojów historycznych.

Poniżej zamieszczamy film i zachęcamy do oglądnięcia.


Kto to jest?

rec

To oczywiście najlepsze recytatorki w gminie. W Powiatowym Konkursie Recytatorskim Młodzieży Szkolnej „Kiedy myślę ojczyzna…” 1918-2018 – w kategorii uczniów klas II i III gimnazjów (etap gminny) zajęły I (Kamila Majerska, 3 B) oraz II (Martyna Michór) miejsca.

Słucha się ich naprawdę z przyjemnością.

Powodzenia, dziewczyny, w etapie powiatowym!

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

A tam... rysunki.

kartki

jjj

WP 20180308_006

Uczniowie różnych klas najpierw mieli narysować rzecz, roślinę, zwierzę, nie wiedząc, do czego będą te rysunki służyć. Następnie zapisywali temat, np. Zbrodnie i winy Balladyny albo Eliza i Anzelm - tak czy nie?

Zgodnie z tematem trzeba było wymyślać kolejne punkty. Cała trudność (i zabawa) polegała na tym, że w każdym punkcie musiał być użyty jakiś rysunek, co wymagało pomysłowości, elastyczności oraz kreatywności. Zobaczcie sami na podstawie pracy klasy VII B i Balladyny.

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

 A tam... puzzle.

puzzle

Tak, tak. Uczeń każdej klasy w domu wykonywał puzzle zw. z lekturą. Na lekcji otrzymał pracę innego ucznia. Najpierw musiał ułożyć rysunek, plakat, zdjęcie. Następnie formułował do niego trzy zadania. Zadania wykonywał inny uczeń, a twórca pytań na koniec je oceniał i wpisywał osiągnięcie do tabelki.

Nagradzano i za zadanie domowe (puzzle, część zarekwirował nauczyciel dla innych roczników, więc będzie je można powdziwiać), i za pracę na lekcji, czyli wykonanie ćwiczeń stworzonych przez kogoś z klasy.


W zakładce Konkursy macie informacje o konkursie literackim oraz literacko-fotograficznym. Szczegóły właśnie tam.

Na Librusie natomiast otrzymaliście wiadomość o programie stypendialnym (dotyczy uczniów klas III gimnazjum).

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

A tam... scena balkonowa.

Zawsze miło się przekonać, że niektórzy trzecioklasiści, mimo nawału obowiązków, znajdują chęci i czas, by stworzyć takie arcydziełko.

Rome

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

A tam - krzyżówki.

Uczniowie klas 2 B i 2 C tworzyli na lekcji krzyżówki. Jedni z życia i wierszy Wisławy Szymborskiej, drudzy z życia i wierszy Jana Twardowskiego. Krzyżówki miały narzucone hasło głowne, hasła poziome tworzyli drugoklasiści.

Następnie krzyżowki otrzymali uczniowie z drugiej klasy - kto wykonywał z Szymborskiej, rozwiązywał z Twardowskiego. Na koniec rozwiązujący oceniali swoich kolegów, czasem też poprawiali błędy i zamieszczali komentarze. Oceny wpisano do dziennika.

W ten mało dolegliwy i scholarski sposób poznano dwoje wybitnych polskich poetów. Przykłady poniżej.

 

krzykrzyżó