KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8


W zakładce Konkursy macie informacje o konkursie literackim oraz literacko-fotograficznym. Szczegóły właśnie tam.

Na Librusie natomiast otrzymaliście wiadomość o programie stypendialnym (dotyczy uczniów klas III gimnazjum).

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

A tam... scena balkonowa.

Zawsze miło się przekonać, że niektórzy trzecioklasiści, mimo nawału obowiązków, znajdują chęci i czas, by stworzyć takie arcydziełko.

Rome

Co tam, panie, w polityce na języku polskim?

A tam - krzyżówki.

Uczniowie klas 2 B i 2 C tworzyli na lekcji krzyżówki. Jedni z życia i wierszy Wisławy Szymborskiej, drudzy z życia i wierszy Jana Twardowskiego. Krzyżówki miały narzucone hasło głowne, hasła poziome tworzyli drugoklasiści.

Następnie krzyżowki otrzymali uczniowie z drugiej klasy - kto wykonywał z Szymborskiej, rozwiązywał z Twardowskiego. Na koniec rozwiązujący oceniali swoich kolegów, czasem też poprawiali błędy i zamieszczali komentarze. Oceny wpisano do dziennika.

W ten mało dolegliwy i scholarski sposób poznano dwoje wybitnych polskich poetów. Przykłady poniżej.

 

krzykrzyżó

ZADANIE – WYWIAD (7 B)

1. Zapoznajcie się z materiałem o wywiadzie. Zwróćcie uwagę na części: tytuł, zdanie wprowadzające, przywitanie, pożegnanie.

2. Praca w grupach, najlepiej 4-osobowych:

  • Napiszcie w zeszytach wywiad z (do wyboru): Koroną Lecha, Dzbankiem Malin, Plamą na Czole, Piorunem, Skrzynią Gralona, Grzebieniem Balladyny, Trucizną.
  • Temat: wydarzenia z Balladyny, w których dany element brał udział.
  • Długość: wprowadzenie, powitanie i pożegnanie oraz 5-6 pytań i odpowiedzi.
  • Podział zadań:

1. osoba – przeprowadzająca wywiad.

2. osoba – element wybrany z powyższych, udzielający wywiadu.

3. osoba – nieudolny tłumacz na angielski najważniejszych fragmentów (na bieżąco – czyli po danej wypowiedzi czy pytaniu).

4. osoba – elementy onomatopeiczne, czyli wszelkie dźwięki, które było słychać podczas wywiadu.

Wszystkie cztery osoby zapisują sobie w zeszytach całość wywiadu – swoje kwestie jakoś sobie zaznaczają. Wszystko po to, aby w przyszłym tygodniu cała czwórka płynnie przeczytała swój wywiad.

  • Zadbajcie o interpunkcję!

- Pytajniki, kropki itp.

- Kropki przy inicjałach – za pierwszym razem będzie Jan Kowalski oraz Dzbanek Malin, ale potem już tylko J.K. Dz.M. Po inicjałach nie zapomnijcie o dwukropkach! Patrzcie na materiał.


image1

7 marca 2018 r. odbyła się wycieczka do Obozu Koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau, w której brała udział klasa 3c. 

Podczas zwiedzania uczniowie dowiedzieli się, jak wielką tragedię przeżywali ludzie, który tam trafili. Była to jedna z najbardziej poruszających chwil w życiu. 

Aleksandra Knapik 

Foto: Jakub Kaczmarczyk

Szukajcie, aż znajdziecie

Dzień Kobiet w II B był niezapomniany. Była niespodzianka, był świetny żart, a brzuchy bolały nas ze śmiechu. Nasi Panowie okazali się bardzo kreatywni! Co tu dużo gadać, obejrzyjcie i śmiejcie się tak jak my :)

Agnieszka Weidemann


https://youtu.be/unLS4dsV7Rg

Wszystkim szkolnym kobietom, od najmniejszych do największych...