KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8

UCZYMY KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

 

Grupy DSD postanowiły przygotować kawiarenkę. Dochód chcemy przeznaczyć na zorganizowanie ciekawej imprezy w szkole „ II Noc Językowo-Historyczna”. Będzie fajna zabawa połączona z nauką. Uczniowie chętnie przyłączyli się do zorganizowania kawiarenki, nie zabrakło osób chętnych do sprzedawania, sprzątania i reklamowania. Bardzo Wam dziękujemy. Dziękujemy również wspaniałym Rodzicom za przygotowanie przepysznych słodkości.

Przy okazji chcemy pochwalić się przepięknymi kartkami świątecznymi wykonanymi przez grupy DSD z 5 i 7 klas.

20180326 09202620180326 150736

rpg  21

Pierwszy RPG w życiu

23 marca w godzinach wieczornych szkoła straszyła pustkami. Jedyne dźwięki jakie dobiegały uszu to szuranie mopów po szkolnym korytarzu. W pewnej chwili dało się słyszeć dźwięk przekręcanego klucza w drzwiach, by chwilę później dobiegł miarowy stukot obuwia. To magowie, barbarzyńcy, bardowie, rycerze i kapłani w skupieniu napływali do sal. Około 17.30 pojawili się dwaj mistrzowie, by swoich uczniów poprowadzić przez mroki krain fantasy.

14 śmiałków z II B, pod nadzorem szalonej alchemiczki, stanęło oko w oko z mistrzami Piotrem i Ernestem. To oni mieli klucze do tajemniczych krain, gdzie przygoda czai się pod każdym korzeniem, niespodziewanie wyskakuje z ciemnych zakamarków ulic, czy siedzi na ławie w karczmie. Śmiałkowie ponad 3 godziny przeżywali swoje przygody, a alchemiczka ważyła napoje, szykowała jadło i pilnowała porządku.

Tak zaczęła się pierwsza sesja Role Playing Game w II B. Więcej przeczytacie na stronie:

http://scheherazade.znadplanszy.pl/2018/03/26/pierwszy-rpg-w-zyciu/

Agnieszka Weidemann

WYRÓŻNIENIE W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE JĘZYKOWYM „MŁODY POLIGLOTA”

 

Gratulacje dla Oli Kurdziel z klasy 2c za zdobycie wyróżnienia w wojewódzkim konkursie językowym „Młody Poliglota”

Serdecznie gratulujemy również Amelce Kurdziel i Kubie Kaczmarczykowi, którzy zakwalifikowali się do finału konkursu.

 

Patronat Honorowy nad konkursem objęli: Jacek Krupa – Marszałek Województwa Małopolskiego

W dniu 27 lutego 2018r. odbył się II etap (finałowy) konkursu językowego. Zmierzyło się w nim 105 najlepszych uczniów (wyłonionych podczas I etapu, do którego przystąpiło 546 osób) z 34 szkół podstawowych oraz gimnazjalnych z powiatów oświęcimskiego, bieruńsko - lędzińskiego, chrzanowskiego, wadowickiego, pszczyńskiego, bielskiego oraz jaworznickiego.

Finaliści przez 90 minut bardzo dzielnie zmagali się z testem obejmującym dwujęzyczne zadania zamknięte (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) oraz zadania otwarte (znajomość środków językowych, wypowiedź pisemna).

Następnie prace poddano wnikliwemu sprawdzeniu, na podstawie którego wyłoniono zwycięzców.


obrazek

ZAPROSZENIE NA II NOC JĘZYKOWO - HISTORYCZNĄ


Serdecznie zapraszamy w dniu 6 kwietnia na imprezę językowo - historyczną. Mega atrakcje!!! Super zabawa!!! Świetne nagrody!!! Zobaczcie sami


Cele projektu:

1. Przełamywanie róznorodnych barier, w tym językowych

2. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie

3. Uczenie konstruktywnego działania

4. Ukazanie szkoły z innej perspektywy - miejsca, w którym można miło spędzić wolny czas

5. Uczenie odpowiedzialności

5. Rozwijanie spostrzegawczości i kreatywności

6. Promowanie nauki poprzez zabawę

7. Rozwijanie poprzez zabawy interaktywne kompetencji językowych i historycznych.

Atrakcje imprezy:

1. DEUTSCHES ESCAPEZIMMER

Uczniowie przeniosą się w tajemniczy świat " Deutsches Escapezimmer" - w przygotowanym pokoju będą na nich czekały niemieckie ( ale i nie tylko ) zagadki i łamigłówki językowe. Ich zadaniem będzie rozwiązanie wszystkich przygotowanych zadań, by móc się wydostać z pokoju. Uczniowie będą musieli wykazać się sprytem, pomysłowością, ale i znajomością języka niemieckiego. Po ukończonym zadaniu będzie czekała niespodzianka. Dla drużyny, która w najkrótszym czasie zdoła wydostać się z pokoju przewidziano nagrodę.

 

 

2. PREZENTACJA FILMU PRZYGOTOWANEGO PRZEZ UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY ( kl. 2b oraz 2d ) w ramach projektu DSD: "Entscheidungsfreiheit 100 - Jahre Frauenwahlrecht in Polen, Deutschland und Österreich". - Wielkie kobiety w historii Polski, Niemiec i Austrii.

 

3. TERENOWA GRA PIRACKA

Uczniowie zostaną wprowadzeni w klimat morkich przygód za pomocą tła i muzyki z filmu "Piraci z karaibów". Do uczniów podchodzi zabłąkany pirat (nauczyciel)z odnalezioną butelką, a w niej ma tajemniczy list napisany w języku niemieckim. Uczniowie muszą go przeczytać przed przystapieniem do zabawy. Z list wyniknie, iż muszą przeistoczyć się ze zwykłych uczniów w piratów, którzy będą walczyć z różnymi przeciwnościami losu, rozwiązywać rozmaite zagadki i wykonywać róznorodne polecenia. Pracować będą wyłącznie w języku niemieckim. Gra polega na wykonaniu wszystkich zadań w jak najkrótszym czasie i zdobycie jak największej liczby punktów.

Zadania do wykonania:

  • Wykonanie flagi zespołu (z prześcieradła, kija, sznurka i farb) z nazwą zespołu w j. niemieckim

  • Dmuchanie papierowych statków – Schiffe blasen

  • Zabawa w zdobycie skarbu

  • Papuga-Papagei (powtarzanie wyrazów niemieckich)

  • Fische fangen – zadaniem uczniów jest złowienie jak największej liczby ryb. Wędka to kij z magnesem, papierowe rybki tez maja magnes, aw środku zagdkę do rozwiązania.

  • Bitwa morska na kule armatnie. Kulami armatnimi będa kolorowe balony, które nalezy w jak najkrótszym czasie umieścić w wyznaczonym miejscu.

  • Na końu każa grupa może otrzymać bonus w postaci dodatkowych punktów za zapamiętanie słowek z całej gry pirackiej

  1. HISTORIA DLA DZIECI Z PRZYMRUŻENIEM OKA

  • rebusy

  • gry planszowe

  • tworzenie komiksów

  • tworzenie zabawnych tekstów

    5. ZAMÓWIENIE PIZZY – WSPÓLNY POSIŁEK

Organizatorzy:

Joanna Krzemień

Małgorzata Matysek - Wożniak

Agnieszka Pudzianowska

Irena Sołtys

 




DOM NORYMBERSKI W KRAKOWIE PISZE O NAS!!!

Dom Norymberski w Krakowie umieścił na swojej stronie internetowej informację o sukcesie uczniów naszej szkoły.

Uczniowie 31 szkół uczestniczących w programie DSD (Niemiecki Dyplom Językowy) z Krakowa i okolic, a także z Przemyśla i Kielc zainspirowani ideą wystawy „Decydentki” w Domu Norymberskim, zorganizowanej z okazji setnej rocznicy uzyskania prawa wyborczego przez kobiety Polsce, Niemczech i Austrii, wzięli udział w projekcie poświęconemu temu tematowi. Początkowo nauczyciele i opiekunowie podeszli do samego tematu projektu z dużym dystansem. Później jednak sale lekcyjne zamieniły się w małe warsztaty, w których uczniowie projektowali, planowali, rysowali i kleili swoje prace. Niektórzy z nich odegrali nawet prawdziwe sztuki teatralne. Efekty tych prac zaskoczyły i zadziwiły wszystkich. Po raz kolejny można było przekonać się jak kreatywni i pomysłowi są młodzi ludzie.

Powstały bardzo różnorodne prace. We wszystkich motywem przewodnim była kobieta i jej walka o wolność i prawo do decydowania o samej sobie. Projekty ocenił Michael Ganser i jego studenci z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Wśród gimnazjów zwyciężyło Gimnazjum nr 7 z Krakowa, drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno: Gimnazjum z Węgrzec Wielkich i Trzebini. W kategorii liceów pierwsze miejsce otrzymało Liceum nr 2 z Przemyśla, kolejne wyróżnienia przypadły Liceom nr 2 (2 miejsce) i nr 44 (3 miejsce) z Krakowa. Wszystkim laureatom gratulujemy.

Projekt edukacyjny: „Prawo do decydowania – setna rocznica uzyskania prawa wyborczego przez kobiety w Polsce, Niemczech i Austrii“ zrealizowany w gimnazjach z Krakowa (1, 5, 7, 11, 16, 23, 39, 46), Chrzanowa, Kielc (7, 9), Nowin, Olkusza (4), Koźmic Wielkich, Przemyśla (1, 3, 4, 5), Węgrzec Wielkich, Wieliczki oraz liceach z Krakowa (I, II, III, IV, V, VIII), Chrzanowa (I), Kielc (VI) i Przemyśla (II).
Koordynacja i opieka pedagogiczna: Sabine Schlattner, Ralf Auris.

20180314 112944

Z ekologią za pan brat
14 marca czwórka uczennic z gimnazjum reprezentowała naszą szkołę w powiatowym konkursie ekologicznym ,,Doba energia dla wszystkich‘’. 28 uczniów rywalizowało w parach, co znacznie ułatwiło pomyślne przejście trójetapowych rozgrywek dotyczących ochrony środowiska. Walka trwała aż do samego końca, o wynikach decydowały pojedyncze punkty. Ostatecznie uczennice – Aleksandra Furmanik z klasy 3b oraz Weronika Koryczan z klasy 2d, zajęły II miejsce, a kolejne – Martyna Michór i Kamila Majerska z klasy 3b uzyskały czwarty wynik.
                                                                                                                                                  Weronika Koryczan