KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8

Oczywiście Natalia :)

IMG 20180517_160105_resized_20180517_042630011

Co tam na języku polskim?

A tam... Uniwersum Marvela Sapkowskiego.

1. Na dużej kartce rysujemy daną postać.
Na rysunku ma dominować jedna barwa – pod spodem proszę wytłumaczyć, dlaczego kolor ten pasuje do postaci.
Obok małą postać z Marvela + dlaczego ona pasuje.
2. Wokół niej strzałki odnoszące się do minimum 5 elementów wyglądu, z porównaniami, np.:
Ma włosy splecione w warkocz jak w wielkanocnej chałce.
3. Wybieramy kształt charakterystyczny dla osoby (nie tylko figury, mogą być np. kształty kropli wody, liści itp.).
PROSZĘ POTEM WYTŁUMACZYĆ, DLACZEGO TAKI KSZTAŁT!

4. Obok postaci wycięte wybrane kształty w różnych kolorach:

  • BIAŁY – supermoc, mocne strony.
  • CZARNY – słabe strony, pięty achillesowe.
  • CZERWONYgranica możliwości danej postaci, w końcu skądś wziął się tytuł.
  • ZIELONY – motto życiowe danej postaci (może być wymyślone przez Was, może być cytat z lektury, może być jakieś powiedzenie, sentencja itd.).
  • ŻÓŁTY – prawdziwa ziemska miejscowość, z którą może być dana postać związana + WYŁUMACZENIE.
  • NIEBIESKI – prawdziwe logo jakiejś firmy + WYTŁUMACZENIE.

ZDJĘCIA

Mam Talent, vol.1


BRAWO NATALIA SAŁGA

 

Natalia postanowiła tym razem pobawić się dwoma językami. Na lekcji z wykorzystaniem metod TiK poznaliśmy videocip rockowego zespołu Fotos pod tytułem "Mauer" czyli "Mur". Niektórzy postanowili przetłumaczyć tekst na język polski. Natalia zrobiła to perfekcyjnie. Jestem z Ciebie Kochana dumna!!! A może by tak wydać tomik wierszy w wolnym tłumaczeniu Natki??? Dlaczego nie??? W Naszej szkole można spełniać swoje marzenia....


 

Mur

 

Czerwień przekładam szarym spoiwem,
monotonnie, ale wytrwale.
Moje dzieło pochłania każdą minutę dnia i nocy.
Zalana łzami nieba i otulona słońcem.

 

Kolejny element tworzy całość,
kolejny element tworzy całość.

 

Świadoma solidnej podstawy,
chroniącej jak matka.
Czasami za bardzo.
Nie mogę postawić kroku do przodu,
zobaczyć więcej.

 

Kolejny element tworzy całość,
kolejny element tworzy całość.

 

Jeśli jednak rozkruszysz spojoną czerwień…
Dołożę kolejną, by chronić swój azyl.

 

Natalia Sałga kl. VII b


MAUER

 

Ich setzte Stein auf Stein

Tag aus Tag ein

Ich arbeite im Regen wie im Sonnenschein

Ich baue eine Mauer

Ich baue eine Mauer

Aus roten Ziegeln und grauem Zement

Lege ich das Fundament

Ich baue eine Mauer

Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Zum Schutz zum Stutz sie grenzt mich ab

Ist meine Kleidung, mein Make-Up

Ich baue eine Mauer

Ich baue eine Mauer

Schlägst du ein Loch hinein

Stopf ich es mit kaltem Stein

Ich baue eine Mauer

Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer

Und Ich baue eine Mauer



CERTYFIKATY A1 SĄ JUŻ W SZKOLE

 

Prosto z Berlina dotarły do naszej szkoły wymarzone, międzynarodowe certyfikaty A1.

Jego szczęśliwi posiadacze według opisu poziomów biegłości językowej Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) w kompetencjach: czytanie, słuchanie ze zrozumieniem, pisanie oraz mówienie potrafią wiele. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować wyuczone, potoczne wyrażenia i budować bardzo proste wypowiedzi służące zaspokajaniu konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych . Potrafi zadawać pytania dotyczące życia prywatnego, miejsca zamieszkania, znajomych i posiadanych rzeczy oraz odpowiadać na podobne pytania. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno i wyraźnie oraz jest gotowy służyć pomocą. Jeszcze raz serdecznie gratulujemy. Walka o certyfikaty A2 nadal trwa.

MAM TALENT vol.1 - zajawka