KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8

Szkolny kanał Youtube

Bawaria naszymi oczami” - projekt DSD

W dniu 5 czerwca odbyło się w naszej szkole podsumowanie projektu: „Bawaria naszymi oczami”.

W dniach 5-11 maj uczniowie wzięli udział w szkolnej wycieczce do Bawarii. Zwiedzili ciekawe miejsca, doskonalili swoje umiejętności języka niemieckiego, poznali kulturę regionu. Zachwyciły nas przepiękne zamki wybudowane przez Ludwika II Wittelsbacha, jak również urokliwe alpejskie miasteczka. Odwiedziliśmy Garmisch-Partenkirchen i znajdującą się w tej wiosce znaną z przekazu telewizyjnego skocznię narciarską. Wyjechaliśmy również na najwyższy szczyt Niemiec Zugspitze.wszyscy fani piłki nożnej mieli okazję zwiedzić z przewodnikiem w języku niemieckim stadion Bayern München

5 czerwca odbyła się impreza podsumowująca naszą podróż. Zapoznaliśmy zaproszonych gości z kulturą i zwyczajami bawarskimi. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną na temat Bawarii. Uczniowie zamienili się w aktorów i wystąpili w rolach: Ludwika „Szalonego”, Papieża Benedykta XVI czy Roberta Lewandowskiego. Wszystkie te osoby związane są z Bawarią. Następnie zespól taneczny odtańczył w przepięknych bawarskich strojach ludowy taniec bawarski. Następnie zaproszono szanownych Gości do karczmy bawarskiej, w której to mieli okazję spróbować specjałów bawarskich takich jak: Kaiserschmarrn (omlet cesarski), precle bawarskie, domowy chleb ze smalcem, Apfelstrudel (strudel jabłkowy). Na tą okazję sala lekcyjna został zamieniona w prawdziwa restaurację z obrusami, świecami, flagą Bawarii, „wiejskim stolikiem”.

W tej atmosferze wysłuchaliśmy muzyki związanej z Bawarią odegranej na żywo przez uczniów.

Organizatorzy projektu serdecznie dziękują pani Dyrektor Ilonie Ptak oraz wicedyrektorom za pomoc w zorganizowaniu projektu, wspieraniu kreatywności i innowacji w nauczaniu. Dziękujemy również rodzicom za aktywny udział w projekcie i przygotowanie wspaniałych słodkości z tej okazji. Specjalne podziękowania należą się Panu Tomaszowi Janik ze studia „Wspomnień Czar – Fotografia&Film” z Płok za wykonanie społecznie przepięknych, profesjonalnych zdjęć z naszego projektu. Dziękujemy również Pani Małgosi Furtunie za uszycie cudownych spódnic i obrusów bawarskich. Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Organizatorzy:

Agnieszka Pudzianowska

Beata Ubik

Katarzyna Trębacz

Joanna Krzemień

Foto-Tomasz Janik 11Foto-Tomasz Janik 12Foto-Tomasz Janik 47

Nasze Tęczowe Pióra!

Bez tytułu

Dziś, wraz z panią Bożeną Feluś, miałem przyjemność uczestniczyć w rozdaniu nagród w powiatowym konkursie literackim o Tęczowe Pióro. Okazało się, że nagrodzono aż trzy prace uczniów naszej szkoły. Weronika Koryczan oraz Martyna Rejdych z klasy 3 D zdobyły wyróżnienia, a Natalia Sałga z 8 B zajęła miejsce na podium.
Gratulujemy dziewczynom talentu, którym będą jednak już wkrótce błyszczeć w innych szkołach... Powodzenia na nowych edukacyjnych ścieżkach!

BRAWA DLA POLIGLOTEK

Wczoraj uczestniczyliśmy w rozdaniu nagród w „Wojewódzkim Konkursie Młody Poliglota”. Przypomnijmy raz jeszcze:

Ola Kurdziel- wyróżnienie

Amelia Kurdziel – finalistka

Emilia Ryś – finalistka

Augustynek Julia- finalistka

20190606 095924

Stara Kotłownia i Młoda Poetka

Bawaria naszymi oczami

neuschwanstein

W dniach 6-11 maja odbyła się szkolna wycieczka edukacyjna do Bawarii. Zwiedziliśmy zamki wybudowane przez Ludwika II Wittelsbacha, zwanego również Szalonym lub Bajkowym Królem. Dlaczego? Był to król zaangażowany w promocję sztuki, mecenas muzyki Ryszarda Wagnera. Ekscentryczny władca odnosił liczne niepowodzenia w polityce zagranicznej i wewnętrznej. Spędzał więc coraz więcej czasu w swoich baśniowych pałacach w Alpach., które obecnie są najpopularniejszymi atrakcjami turystycznymi w Niemczech. Zobaczyliśmy zamki: na wyspie Herrenchiemsee, Hohenschwangau i Neuschwanstein. Stanęliśmy na moście zawieszonym nad przepaścią: Marienbrücke. Odwiedziliśmy skocznię narciarską w Garmisch-Partenkirchen. Zachwyciły nas widoki w alpejskich miasteczkach: Füssen i Ettal. Wyjechaliśmy na najwyższy szczyt Niemiec Zugspitze – zastaliśmy tam śnieg i minusową temperaturę. Byliśmy na to jednak przygotowani, więc czapki i szaliki pomogły nam cieszyć się „zimą”. Niesamowitym przeżyciem była wizyta na stadionie Alianz-Arena. Wszyscy fani piłki nożnej zaopatrzyli się w sklepiku w T-shirty, piłki i inne pamiątki. Skonfrontowaliśmy swoją wiedzę na temat Bawarii z rzeczywistością, mieliśmy okazję szlifować niemiecki. Było cudownie......

GIMBUS!
W dniu egzaminów gimnazjalnych:

W dniu 10.04.2018 ( środa) i 11.04.2019r. ( czwartek)

dowóz- godz. 7.30- z osiedla Widokowego ( ok godz. 7.45 z Psary Centrum)

odwóz- 13.30- z osiedla Widokowego

W dniu 12.04.2018r ( piątek)

dowóz- godz. 7.30 –z osiedla Widokowego ( ok godz. 7.45 z Psary Centrum)